Is virtueel winkelen de toekomst?

Voor veel winkels is een Interactieve 3D tour met koppeling naar de webshop de oplossing om de verkoop verder te digitaliseren.

In de 3D tour plaatsen we tags bij de producten of product groepen met linken naar de webshop. Door de virtuele winkel te koppelen aan uw webshop hebben klanten de mogelijkheid virtueel te shoppen met de beleving in uw winkel te zijn.

Winkel klanten verwachten klanten steeds meer om een keuze te kunnen maken tussen fysiek en virtueel shoppen.

Soms is de virtuele winkel de eerste kennis making met uw winkel en de prikkel om fysiek op bezoek te komen. Soms wordt vanuit de virtuele winkel direct een bestelling geplaatst. Soms is men fysiek in de winkel geweest en twijfelde, terug thuis wordt de bestelling alsnog geplaatst. De combinatie mogelijkheid voor de klant om te kunnen kiezen versterkt uw verkoop positief.

Virtueel winkelen met de beleving om in de winkel of showroom te zijn is voor de klant veel prettiger als alleen een webshop door te scrollen. In de virtuele winkel loopt men rond met een belevingsgevoel er te zijn. Door zowel fysieke- en online shop mogelijkheden te aanbieden vergroot u uw kans tot verkoop aanzienlijk.

Virtueel winkelen is nu al een vast onderdeel en niet meer weg te denken bij het koop gedrag van klanten. Geschikt voor alle fysieke winkels en showrooms. Nog geen webshop, wij kunnen u helpen er een te maken. Alleen een webshop, wij kunnen u helpen een (virtuele) winkel te maken om uw producten in te plaatsen.


Voorbeeld Koreman Exclusive Carpets Maastricht

Matterport 3D tour Koreman Exclusive Carpets Maastricht

B2B & Groothandels

Wij hebben ook heel veel ervaring met B2B & Groothandels, account managers doen hun sales met onze 3D tours. Ze ontvangen kun klanten van over de hele wereld in de virtuele showroom via ons video/audio call systeem met de beleving alsof de klant er echt is. Dit was in tijd van Corona de ultieme oplossing, nu zijn er steeds vaker andere redenen waarom inkopers wereldwijd ook de virtuele keuze mogelijkheid willen hebben. Tijd, niet hoeven vliegen, mileu of persoonlijke redenen zijn vaak gehoord. Meer informatie voor B2B & Groothandels


Metaverse

,,De metaverse is de volgende stap in de ontwikkeling van virtueel winkelen” ,,De term is ontstaan in het boek ‘Snow Crash’, uit 1992, van Neal Stephenson. Daarin kwam het hoofdpersonage via een speciale bril binnen in de metaverse, een virtuele wereld waarin hij kon rondlopen en anderen ontmoeten.”

In het kort is metaversum een virtuele 3D-wereld, waar de consument een ruimtelijk gevoel krijgt alsof hij of zij door het echte winkel loopt. Je surft niet meer over het internet, maar je beweegt je erin. ,,De 3D-wereld van het metaversum leent zich goed om thuis met een digitale bril op te winkelen, in alle rust producten te bekijken en deze eenvoudig digitaal aan te schaffen”,

Als 3D specialist volgen wij de ontwikkelingen van “Metaverse” op de voet en kunnen u ook hiermee van dienst zijn.


Neem nu contact met ons op! Wij adviseren en helpen u graag!


    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google’s privacybeleid en servicevoorwaarden zijn van toepassing.